مهربانیت را مرزی نیست ...

۶ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۵ ثبت شده است

شهر شمعدانی ها



جای جای این شهر را شمعدانی می کارم

تمام خانه باغ های شهرم را،

فرشی از مخمل شمعدانی می گسترانم

عروس شهرها می شود

وقتی

سر بر بالش گلهایش بگذاری ...


محمد رضا _ 95/2/22

۱۲ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
محمد رضا

دیالوگی ماندگار

۹ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
محمد رضا

شهر شمعدانیها


هر جا تونستیم پلاکی .. نشونه ای .. اثری از خودمون بذاریم .. آدمها به نسبت اثری که از خودشون به جا می ذارن موندگارتر می شن .. گم نمی شن ..

من یه مسافرم .. فکر می کنم سرعتم کم نیست .. اصلاً از آهسته رفتن خوشم نمیاد .. اینو از برگ جریمه هام می شه فهمید :)))

دوست دارم لذت ببرم از این گذر عمر .. گاهی تند رفتن .. گاهگاهی آهسته تر و اندکی مجال ماندن و نوشیدن یه استکان قهوه تلخ .. آری تلخی هم جزیی از زندگیه .. می شود از بعضی تلخی ها هم کام لذت بخش گرفت ..

منتظر موندن سخته .. منتظر یه مسافر خاص از میان کرور کرور چشم که دست از نگاهت بر نمی دارن ..

اگه روزی شهردار این شهر می شدم .. می دادم تموم پارکها و بلواراشو شمعدونی بکارن .. اینم یه جور نشونیه .. اما شمعدونی مثل کاج و سرو و چنار نیست که .. رسیدگی می خواد .. توجه می خواد .. عشق می خواد .. آینده گان باید ببیننش ...


+ الان یه شعر زیبا با همین مضمون تو دل و جانم افتاده که بعد از راست و ریست شدن می ذارمش براتون


۶ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
محمد رضا

دزدی


دزدی همیشه دست تو جیب مردم کردن نیست .. چند وقت پیش مصرف اینترنتمون به طرز عجیبی بالا رفت .. گفتم شاید هستی بازی آن لاین می کنه چیزی نگفتم .. تا یه روز دیدم دیگه دسترسی خودمونم قطع شده .. سریع با شرکت تماس گرفتم .. گفتن یکی داره استفاده می کنه و کلاً مودم رو حک کرده .. و گفتن از همسایه نزدیکتونه که اگه به پلیس فتا شکایت کنی پیگیری می کنیم.

راستش دلم نخواست به شخصیت همسایه ها توهین کنم و فضای همسایگی رو تا این حد حقیرش کنم .. رمز مودم رو تغییرش دادیم تا چند روز پیش که دیدم اینترنت تموم شد .. این در حالی بود که هستی تبلت رو کنار گذاشته و ما کمترین دانلود رو انجام می دیم .. ایندفعه برای مودم تنها هشت کاربر تعیین کردیم تا باز هم حرمت دزد رو حفظ کنم :))

خدائیش گاهی آدم تو بد مخمصه ای گیر می کنه .. این دست پیگیریهای ساده برام مثل آب خوردنه .. اما یه حسی جلومو می گیره .. اگه روزی این اتفاق بیفته یا باید دزد از اینجا بره یا من محل زندگی رو عوض کنم که چشمم تو چشماش نیفته .. در واقع کارم بیشتر شبیه خودزنیه:))

ناگفته نماند به دو تاشون گفتم مراقب اینترنتشون باشن .. دزد افتاده این دور و بر که یکیشون کبود شد وقتی این جمله رو ازم شنید :))))

۱۵ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
محمد رضا

شمعدانی (3)


اردیبهشت بهشت می شود

وقتی که تو

نفس عمیق می کشی

تمام سینه ام

بوی رنگی ترین شمعدانی می گیرد ...

محمد رضا _ 95/2/6


+ بشنوید: دریافت

۱۳ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
محمد رضا

معرفی یک اثر ارزشمند


"من برای چه زنده ام؟"
نویسنده:انصار امینی
ناشر:تمدن علمی
موضوع:انسان مدرن

اگر پرسیده شود که چرا نویسنده کتاب"من برای چه زنده ام؟" را نوشته است؟(در پاسخ باید گفت که) در حوزه ی فلسفه و اندیشه، کتاب های متعددی را در زمینه زندگی و مرگ و البته عشق می توان دید؛ اگر بخواهیم واقع نگرانه به آثار منتشره نگاه کنیم؛ غیر از چند اثر شاخص، بقیه را می توان در دایره ی فلسفه ی محض جای داد که نویسندگان گویی تمام تلاش خود را در این آثار انجام داده اند تا مخاطب، نتواند از زیر بار کلمات و اصطلاحات دشوار به نتیجه ای در رابطه با هستی و نیستی برسد و بعبارتی به نظر می رسد که بیش تر اصطلاح محور و کلمه محورند تا غایتمند! در این کتاب سعی شده است از تفکرات مختلف استفاده شود و پس از آن تلقی نویسنده ابراز بشود؛ نویسنده در نوشتار حاضر سعی نموده تا جای ممکن از آثار مختلف هنری و ادبی مثال هایی را بیاورد تا خواننده دچار کسالت و خشکی اندیشیدن نشود...(کتاب "من برای چه زنده ام؟"انصار امینی، ص 9).
علاقمندان می توانند این کتاب را در بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب از15تا25اردیبهشت ماه1395از غرفه نشر علم تهیه کنند.
https://telegram.me/AAMINI66

۸ نظر موافقین ۲ مخالفین ۰
محمد رضا