پول کثیف، حلال مشکلات، چرک کف دست، عامل اصلی اخلاق، دشمن و خیلی القاب دیگر که برایش وضع کردیم .. درسته بدون پول نمی شه زندگی کرد .. نمی شه همیشه خوش اخلاق بود .. نمی شه عشق رو ابراز کرد .. نمی شه درست درمون زندگی کرد و پیشرفت کرد .. اما همه چیزمون پول نیست .. همه اعتبارمون پول نیست.

دوستی داشتم کمی متفاوت بود .. برای هر کاری گماشته داشت .. برای تمام کارهای شخصی اش .. اما گربه ها هم برای رضای خدا مجانی موش نمی گیرند .. پولی تو جیب اذناب می کرد و به قول خودش عزت می خرید .. جوری شد که آن اعوان و انصار دیگر برای هیچکس در شرایط مساوی کار نمی کردند .. این عزتی که با پول خریده شود دوام نمی آورد .. و لاجرم نیازی است که از دو طرف برآورده می شود ..

عشق که نباشد هیچ رابطه ای دوام نمی آورد .. شاید بعضی از رابطه های ما آدمها هم معامله ی صرف است .. چند سالی است در دادگاه خانواده برو و بیایی دارم و از کارشناسی و داوری در امور خانواده دستی به آتش .. ها واقعاً به آتش دارم .. اوایل کار برای همه نسخه واحد می پیچیدم .. چقدر انرژی صرف می کردم برای اصلاح دو طرف .. اما خیلی زود پی بردم آب در هاون می کوبم .. نسخه آدمها متفاوت است .. مثل مریضیای گوناگون که داروی متفاوت دارد .. اما درد مشترک بی عشقی بود .. اما دردهای اجتماعی فراوان .. از اعتیاد گرفته تا فقر و بیکاری .. بی خانمانی .. درد بچه های طلاق .. درد جدایی عاطفی  و خیلی دردای ریز و درشت دیگه .. هر چقدر تلاش می کردم کمتر به نتیجه می رسیدم .. البته بعضی جاها موفق بودم .. اما باعثش قطعا من نبودم .. شرایط جور بود ..

از پول و عزت و عشق با هم نوشتم .. بهانه ای بود برای دادن سلامی دوباره به همه دوستانم .. امشب نوشته هاتونو دیدم حس بسیار خوبی گرفتم .. همگی تونو دوست دارم.